پولی کولر تیبا فوتون با بلبرینگ وارداتی کد PU 7-1
بوبین کولر تیبا فوتون وارداتی کد B 7-1
فروشگاه آنلاین رستمیان (بازرگانی رستمیان) کار خود را در سال ۱۳۹۹ در حوزه “فروش آنلاین رادیاتور و کولر اتومبیل” شروع کرده و امید است با تلاش بی وقفه محیطی امن و تخصصی برای خرید قطعات برای هموطنان عزیز فراهم آورد .
اهداف اصلی این فروشگاه فراهم آوردن شرایطی آسان و مناسب برای مشتریان محترم در جهت خرید قطعات با کیفیت بالا و قیمت مناسب است و در جهت نیل به این هدف سعی داریم تا بهترین و معتبرترین برندهای تجاری در حوزه قطعات یدکی را در این سایت گرد هم آوریم .
امیدواریم با ثبت نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود هرچه بیشتر ما را در نیل به این مهم یاری فرمایید.
کار ما تخصصی در حوضه سیستم گرمایش و سرمایش خودرو میباشد .
فروشگاه ما در ترب
رادیاتور آب
رادیاتور خودرو چیست؟
اصولا رادیاتورها یک نوع مبدل حرارتی هستند که ماده سیال داغ با عبور از درون آن دمای خود را به طرز محسوسی از دست میدهد و مجددا به درون شبکه خنککننده موتور یا هر وسیله دیگری که نیاز به کاهش دما داشته باشد، بازمیگردد.
رادیاتور ماشین معمولا یک مجموعه مشبک حاوی لولههای عبور آب، پرههای خنککننده، مخزن آب ورودی، مخزن خروج آب و همچنین مخزن هواگیری به علاوه درپوش رادیاتور است.
این مجموعه به کمک دو لوله ورودی و خروجی به موتور متصل میشود و سپس درون آن از مایع خنککننده حاوی آب و ضدیخ پر خواهد شد. با روشن شدن موتور اتومبیل، واترپمپ با مکش مایع خنککننده به درون موتور، سیال را از مخزن خروجی رادیاتور ماشین به مجاری تعبیهشده درون بدنه موتور میکشد. مایع خنککننده ابتدا پشت ترموستات جمع میشود تا دمای آن به حد استاندارد (حدود ۸۳ تا ۹۰) درجه برسد.
پس از آن شیر ترموستات بهطور خودکار مسیر خروج آب به سمت رادیاتور را باز میکند و آب بر اثر مکش و فشار ایجاد شده ناشی از واترپمپ، با فشار مناسب از طریق شلنگها و لولههای مرتبط به سمت مخزن ورودی رادیاتور راه پیدا میکند. همانطور که اشاره شد، درون بخش مشبک رادیاتور که معمولا از جنس مس یا آلومینیوم ساخته میشود، مجاری و لولههایی جهت گذر آب تعبیهشده است.
این لولهها معمولا بهصورت تخت و باریک ساخته میشوند تا رادیاتور فضای کمتری بگیرد و عملیات انتقال حرارت آن به پرههای متصل به این لولهها، با راندمان بالاتری صورت پذیرد. آب داغ به درون مجاری داخل رادیاتور راه پیدا میکند و پره بسیار باریک آلومینیومی که معمولا بهصورت زیگزاگ مجاری عبور آب را به یکدیگر متصل کردهاند، گرمای آب را به نحو چشمگیری به خود جذب میکنند. پرههای داغ شده نیز در اثر برخورد با هوای ورودی از قسمت جلوی خودرو بهتدریج خنک خواهد شد.
در فروشگاه ما انواع رادیاتور های آب خودرو های سبک و سنگین از قبیل سایپا ، ایران خودرو ، کرمان کوتور ، هیوندا ، کیا ، تویوتا و کلیه خودرو های داخلی و خارجی ( آلمینیوم و مسی ) موجود میباشد .
و رادیاتور های خودرو های نیمه سنگین از قبیل کامیونت ایسوزو ، هیوندا ، جک و غیره .
و رادیاتور های سنگین انواع کشنده : دانگ فانگ ، ولوو ، بنز ، هوو ، اسکانیا و ….
و همچنین انواع اتوبوس های ولوو ، مان ، اسکانیا و … و انواع مینی بوس های قدیمی و جدید .
کولر
کارکرد کولر خودرو شباهت زیادی به سیستمهای سرمایشی دارد که در منزل و محل کار از آن استفاده میکنیم. با وجود تحولات بزرگی که در صنعت خودرو طی ۷۵ سال اخیر روی داده است، سیستم کولر خودرو از همان قواعد موجود در کولرهای اولیه تبعیت میکند.
سیکل کولر در خودرو باعث میشود تا مبرد چرخهای را طی کند که طی آن گرمای داخل اتاق ماشین را میگیرد و باعث میشود تا دمای درون خودرو پایین بیاید. در این حالت با توجه به اینکه مبرد چرخهای را طی میکند که در آن از فاز گاز به مایع و سپس دوباره به حالت گاز درمیآید به آن سیکل تبرید کولر خودرو میگوییم.
در سیکل تبرید مبرد با فشاری که کمپرسور به آن وارد میکند از کندانسور و اواپراتور عبور میکند. در عبور از اواپراتور با جذب گرمای داخل اتاق خودرو به گاز تبدیل میشود و در کندانسور با دفع این گرما، از حالت گاز دوباره به حالت مایع برمیگردد.
کولر خودرو برایند کارکرد اجزایی از قبیل کمپرسور ، کندانسور و اواپراتور است. موارد ذکر شده اجزایی هستند که در سیستم تهویه مطبوع خودروهای مختلف از آنها استفاده میشود و باعث میشوند تا گرمای تابستان را بتوانید تحمل کنید.
همانند دیگر اجزای موجود در خودرو، سیستم تهویه خودرو که از آن به کولر ماشین یاد میکنیم نیز در مواقعی دچار خرابی میشود. اطلاع از نحوه کارکرد و اجزای تشکیلدهنده کولر خودرو ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد.
در این فروشگاه انواع قطعات کولر خودرو های ایرانی و خارجی ، سبک و سنگین موجود است .
کمپرسور کولر ، رادیاتور کولر ، اواپراتور کولر ، شیلنگ کولر ، پولی کلاچ بوبین ، شیر انبساط ، رسیور ، فن و غیره
بخاری
گرمای بخاری خودرو از موتور تأمین میشود و بهطور دقیقتر، آب موتور این گرما را فراهم میکند. هیچ انرژی اضافهای برای انجام کار توسط آن نیاز نیست و به همین دلیل است که خودروهای قدیمی مانند پیکان هم علیرغم فقدان کولر، به بخاری مجهز بودند. باید گفت مایعی در موتور جریان دارد که یکی از وظایف آن، عملکردن بهعنوان خنککننده موتور است.
باد گرمی که وارد کابین میشود، توسط دمندهای تولید شده است که انرژی خود را از باتری خودرو تأمین میکند. پس از داغشدن دیواره رادیاتور یا به عبارت دیگر بالارفتن آمپر دمای آب، میتوان با روشن کردن این دمنده و تنظیم قدرت باد ورودی، هوای گرم را وارد اتاق خودرو کرد.
انواع رادیاتور بخاری سبک و سنگین ایرانی و خارجی
انواع بخاری سیار ، ویدئویی
انواع موتور بخاری و لوله بخاری و پنل بخاری